Tuesday, May 26, 2015

Thru Time: Hopping and Hoping

Seneng ya lihat memori kegalauan waktu kita masih kecil. Kecil nyalinya, kecil semangatnya, kecil dompetnya, kecil pengalamannya. Sekarang juga masih kecil sih, tapi setidaknya sudah berbuah. 

Suatu saat, si dino Timehop muncul dan mengingatkan gue akan kegalauan 5 tahun lalu (2009), saat gue masih galau soal magang kerja yang diwajibkan kampus. 

Berikut captureannya:



Postingan #throwback itu langsung bikin gue senyum-senyum... Ah! Gila, kegalauan kepanikan waktu itu! Kirim CV dengan perasaan pasrah gak mungkin diterima, bersaing dengan banyak orang, siapalah gue.

Terus sepersekian menit kemudian, berubah mellow... Ah! Gila, doa gue ternyata dijawab! Kenapa gue gak nyadar; apa yang gue miliki saat ini adalah jawaban dari doa -yang gue panjatkan melalui tweet-.

Well, hopping back time and found out that post, gives me a definite message that...
  1. Enjoy your worries, you may never have them again. And, you will pass it through!
  2. Be careful of what you wish for! You might just get it in the right time.
  3. In some ways, it's a good thing to look back. Looking back makes me be thankful for what I just took for granted.

P.S: I still work for the same company Nutrifood that hosted my internship 5 years ago. It is 12 km (30 minutes) away from my house. What's more is, I find my second home there, a charm that I didn't expected before. "Short distance" not only means physical proximity, but also in terms of social distance between departments or layer of managements. So, do you think I still need to pray for a better work place?


1 comment: