Saturday, December 31, 2016

At the End of Twenty Sixteen

Every piece of my 2016 is worth remembering. 2016 was supercalifragilisticexpialidocious!

Banyak hal tolol (ketinggalan pesawat sendirian ini)
Banyak hal baru (belajar brush pen lettering, ombre hair)
Banyak perjalanan asik (Sumbawa, Seoul, Melbourne, Sydney, Dieng)
Banyak perubahan (tersenyum ini, nambah berat badan, baca buku)
Banyak mimpi tercapai, baik direncanakan maupun tidak (ini, ini, ini)
Banyak kisah unexpected (halo sobi! ini)

I lost some, I gained multiple of it.
Berasa sayang banget harus melepas 2016.
Maklum, anaknya kalau udah sayang susah lepas.


Friday, November 11, 2016

Before I Get Lost

I stop revisiting the past. It scares me how things changed fast.

Friday, November 4, 2016

Doa Punggung

Aku menulis surat yang terselubung di punggung. Dibacanya nanti saja, saat kita menikmati mimpimu menonton tim sepakbola kesayanganmu bertarung.

A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Wednesday, October 26, 2016

Doa Oktober

Waktu kamu berdoa kemarin meminta jawaban, aku sudah bisikin Bapak supaya menyebut namaku.

Catatan tambahan: Bapak juga menjawab doaku bulan September.

Friday, October 14, 2016

To Friends, Who Asked Why I Smile More Lately

I thought I was on cloud nine back then.
But I've just discovered I am higher than the cloud nine now.
I am more than ok.
I gained more than I could expect.
That's why I allow myself to grin more often.
We know, it's a rare thing.

Wednesday, October 5, 2016

A Blessing or a Punishment?

Today was mad. I missed my flight from Incheon to Jakarta (via Hongkong) right in front of me. The gate was already closed. Then, I had to take quite a long walk and administration to get outside the departure area. The unfortunate event didn't stop there, the airline unloaded the wrong baggage, while I need it for my business trip tomorrow morning. I was all alone with the aircrew. Sigh! Next thing happened was I bought the direct ticket to Jakarta one hour before the flight.

When I was on board, I read one godly email which was sent daily to my inbox. It says, "you establish a relationship with God the same way you establish any relationship. You make him the first and most important part of your day through a daily quiet time. You get alone with God and worship him and learn from him. You spend regular, significant time with him."

It straightly tore me apart. When I was in Seoul, I never once think about think about the Man Upstairs. I ate like there is no food tomorrow, I drank and danced like I was still young, I took pictures and shopped. Nope, not even once I thanked the Man.

People said, there is always a bright side in every situation. Yup! You got me...... Ugh.
So, is it a blessing or a punishment? I am sure it's both!

Cheers!

Written @ OZ761

Sunday, September 25, 2016

To You, Who Asked Me To Peregrinate Together

Let's go out with me and appreciate the sky, the sun, the night stars, as much as we can.

A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Thursday, September 22, 2016

No, I Will Never Be Your Sun

Can you handle the truth that I will never be your sun?
I will never be like sun who will be gone by night.
I will never be like sun who will outshine your light.

A video posted by elvirapc (@elvirapc) on

Poem of the Rain

I may not be your home.
But I can be your steaming hot shower after you getting caught in the rain.

A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Monday, September 5, 2016

Sepi

Semesta bicara.
Sepi.
Ku sesap teh tawar hangatmu.
Lalu tertidur di pangkumu.
Pangkuan yang kupilih dari milyaran yang lain.

A video posted by elvirapc (@elvirapc) on

Friday, August 12, 2016

Tips Kalau Ditilang: Sebut Nama

Another ditilang moment! Sudah kesekian kalinya ya gue nulis post tentang ditilang.

Kali ini bukan gue yang nyetir, gue cuma duduk di bangku belakang. Kami berempat, 2 teman cowo di depan, gue dan temen cewe duduk di belakang. Malam itu, kami dari arah Hotel Mulia menuju TVRI. Pas lagi melewati lampu merah yang tiba-tiba kuning lalu merah, temen gue kelewatan pas udah kuning. Gue teriak dong, "Miiiiiiii!!!" dan benar saja, ada polisi udah nungguin di seberang. Dem!

Polisi: "Selamat  malam, mau kemana nih?" (sambil senyum)
Teman: "Ke Menteng, Pak..."
Polisi: "Iya, tadi lampu merah ya..."
Teman: "Ah, tadi masih kuning Pak."
Polisi: "Ya udah saya bantu aja"
Teman: "Ngga Pak, ditilang aja ngga papa" (sambil kasih SIM dan STNK)
Polisi: "Oh gitu, emang mau kemana?"
Teman: "Mau ke Menteng, Pak... Makan nasi goreng gila"
Polisi: "Hehehehe..... Ya sudah saya tilang ya?"

Di saat itu, gue membuka kaca dan dengan suara melemas,
Gue: "Pak... Maafin aja Pak"
Polisi: "He? Ya udah saya bantu"
Gue: "Maafin aja ya pak... (gue berusaha lihat nama dia di seragam, oke, nama nya ada Fik-fik nya.. Berarti Taufik)... Pak Taufik, maafin aja ya Pak..."
Polisi: "Ya udah lain kali jangan lagi ya"
Kami: "Iya Pak, makasih ya Pak".

Kami pun ngga ditilang! HAHAHAHAHA.

Salah satu kunci dimaafin pak Polisi: sebut nama Polisi nya dengan nada sedikit melemas.

Selamat mencoba!

Wednesday, August 3, 2016

People Come and Go

Some left shit before they gone.
Some came, wiped and cleaned the shit.

One Amazing Thing I’ve Done

This question is brought to me by Couchsurfing Profile *lol*

I was once performed at Cats the Musical theater as "Electra". I wasn't the main actress but our performance got a special award from the jury because we played kitchen percussion as well.

I also got my personal story about my working life published on "Rumah Kedua" book.

All in all, I have a real love of all things acting, writing, and photograph.

Monday, August 1, 2016

8 Things I Never Said to You


  1. I had some dreams about you even before we had those date nights.
  2. I still had dreams about you even after those date nights.
  3. I enjoy being with you from our first Sunday date. I thought I knew you before, somewhere.
  4. I kept the flower you bought from adek penjual bunga jalanan.
  5. I get sick whenever I cross the same street where you talked to me on the phone every morning back then.
  6. You are my comfort.
  7. You are my trash bag.
  8. Thank you for encouraging and inspiring me sooo many good things I had this year.
- Koh

Saturday, July 30, 2016

The Wall of Silence

Love your silence.
Love your loneliness.
Love your hiding place.
Love your disconnected-from-the-world moment.
And dwell in your own enchantment.

A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Sunday, July 17, 2016

Hey, Pumpkin!

I am too coward that I had to hide my latest post about our meeting last month.

Sunday, June 19, 2016

Fickle-minded You

You were a stranger.
You were a home even closer.
Now you are not about me anymore.
You, the fickle-minded heart.

A video posted by elvirapc (@elvirapc) on

Thursday, June 16, 2016

Kamu terbuat dari apa?

Kayu, yang sepuluh milimeternya menyusup ke ujung jariku?
Ferrum, yang pernah menggilas jari kakiku?
Atau 3/4 hidrogen 1/4 helium, yang butuh berjuta tahun untuk menemui aku?

A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Saturday, June 11, 2016

Di Suatu Pagi

Di suatu pagi,
Aku atau kamu akan benar-benar pergi.
Bukan jam-jam kosongku lagi yang kamu cari.
Bukan ucapan selamat pagi dariku lagi yang kamu nanti.
Bukan rentetan cerita bagaimana aku melewatkan hari lagi yang kamu gali.

Di suatu pagi,
Aku atau kamu akan benar-benar pergi.
Seperti huruf "i" yang daritadi berdiri sendiri.


- Koh, Pici, 11.06.2016

edit: untuk kamu yang berpikir ini tentang mantan pacar, bukan, ini bukan tentang mantan pacar.

Photo by yours truly


Thursday, May 26, 2016

Melupakan Ingatan

Mimpi ada sepasang kekasih dan teman-temannya dihapus ingatannya karena cinta mereka terlarang. Lambat laun, mereka (dan gue) jadi sadar, "ingatan kita kayaknya ada yang dihapus deh! Kok kayak dejavu, kayak pernah kenal lebih deket sama kamu dulu"

Inget adegan Oblivion yang akhirnya mereka sadar kejadiannya terulang terus? Mirip gitu.

Cara authority menghapus ingatan mereka, mata kanan dilaser hijau.

Monday, May 16, 2016

Mimpi Berantem, Lagi

Bertempat di ruang tengah rumah, gue sama mami lagi marah-marahan sampai teriak seteriak-teriaknya gue.
Mami, lagi nelpon pengacara. Mami bilang gue udah merusak nama baik keluarga, jadi dia butuh pengacara itu untuk memperbaiki keadaan.
Gue, kesal meluap-luap karena gue merasa itu fitnah, dan pengacara itu hanya mempergunakan keadaan untuk dapet uang dari mami.
Gue, langsung telepon pengacara itu, teriak marah-marah. Kesel banget!

Bangun tidur, sakit tenggorokan, mata sembab.

Sunday, April 24, 2016

An Antonym

I was bright inside, dark outside.
And you were dark outside, bright inside.

28 February 2016

A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Wednesday, March 23, 2016

Mampu(s) Tanpamu


Buka tutup kurung.
Pulang pergi menghabiskan ujung.

Shirt by Yajugaya


A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Friday, March 11, 2016

Jendela Rumah

Kalau rumahmu jadi rumahku nanti,
Ijinkan aku memperbanyak jendela.
Supaya doa-doa ku keluar sampai ke atas, tanpa dibatas-batasi.


A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Sunday, February 14, 2016

Walls We Build

Once in a while, we build walls, we mark distance, just to see who cares enough to destroy the walls and cross the distance.


A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on

Sunday, February 7, 2016

T-Shirt Love

That kind of love you feel for your most favorite plain t-shirt.
No matter how much sweats and tears stained on it, you still preserve it and make it last forever.


A photo posted by elvirapc (@elvirapc) on